U C H W A Ł A   NR V/25/2007
RADY  GMINY  W  GRZEGORZEWIE
z  dnia 15 lutego 2007r.


       w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007 rok
                              
                      Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca  1990 r. o samorządzie gminnym  ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; zm. 2002 r.  Dz. U. Nr 23 poz.220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz.1271, Nr 214 poz.1806;  zm. 2003 r. Dz. U. Nr 80 poz.717,Nr 162 poz. 1568;zm.2004 r. Dz. U. Nr 102 poz.1055, Nr 116 poz.1203, Nr 167 poz.1759; zm.2005 r. Dz. U. Nr 172 poz.144,. Nr 175 poz.1457; zm.2006 r. Dz. U. Nr 17 poz.128 ) art. 82, art. 165, art.173, art. 175, art. 176, art. 182, art. 184, art.188 ust.1i 2, art.195 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2005 r. Nr 249 poz.2104, Nr 169 poz.1420; zm.2006 r. Dz. U. Nr 45 poz.319, Nr 104 poz.708, Nr 170 poz.1217 i 1218, Nr 187 poz.1381, Nr 249 poz.1832 )   oraz art.403, art.406  i art. 420  ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska ( Dz. U z 2001 r. Nr 62 poz.627, Nr 115 poz.1229  z 2002 r.  Nr 74 poz.676, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz. 1271,  Nr 233 poz.1957, z 2003 Nr 46 poz.392, Nr 80 poz. 717, Nr 80 poz.721, Nr 162 poz.1568, Nr 175 poz.1693, Nr 190 poz.1865, Nr 217 poz.2124 z 2004 Nr 19 poz.177, Nr 49 poz. 464, Nr 70 poz.631, Nr 91 poz.875, Nr 92 poz.880, Nr 96 poz.959, Nr 121 poz.1263, Nr 273 poz.2703, Nr 281 poz.2784, z 2005 Nr 25 poz.202, Nr 62 poz.552,Nr 113 poz. 954, Nr 130 poz.1087, Nr 132 poz.1110, Nr 163 poz.1362)
RADA GMINY W GRZEGORZEWIE   uchwala, co następuje: 

§ 1.  Uchwala    się    dochody budżetu gminy w wysokości        -    10.371.137 zł.
  w tym :
a) dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację
     zadań bieżących z zakresu administracji  rządowej oraz innych
    zadań zleconych  gminie ustawami w  wysokości          -      2.028.390 zł.
  b) dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację
              własnych zadań bieżących w wysokości                           -        151.300 zł.
   
    zgodnie z  zał. Nr 1 do uchwały.

§ 2.  Uchwala    się    wydatki  budżetu gminy w kwocie              -    13.142.843 zł.
  w tym :
  a) dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację
    zadań bieżących z zakresu administracji  rządowej
    oraz innych zadań zleconych gminie ustawami  w kwocie - 2.028.390 zł.
  b) dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację
     własnych zadań bieżących   w kwocie                             -       151.300 zł.
zgodnie z  zał. Nr 2 do uchwały.

§ 3.   Wydatki, o których mowa w § 2 obejmują:
a)dotacje  w kwocie  436.140 zł.
w tym:
             - dla podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych
                w  wysokości 12.000 zł. na zadania  dla  Gminnej Spółki Wodnej
                na wykonanie konserwacji rowów,    
             - dla podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych na cele
                publiczne związane z realizacją zadań gminy w wysokości 78.000 zł;
               1. W zakresie pomocy społecznej:
                  a/ pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej poprzez  
                      zbiórki żywności .  
               2. W zakresie kultury fizycznej:
                  Realizacja celów kultury fizycznej poprzez wychowanie fizyczne, 
                  sport, rekreację ruchową, uczestnictwo we współzawodnictwie   
                  sportowym klubów sportowych:
                  a/ w zakresie piłki nożnej,
                  b/ w zakresie gry w szachy,  
                  c/ w zakresie piłki siatkowej.
         - celowe na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu
            terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących
            i inwestycyjnych  w  wysokości  336.140 zł.,
         - celowe na prace remontowe  i konwerwatorskie obiektów zabytkowych 
            przekazywane jednostkom niezaliczonym do sektora finansów
            publicznych  w  wysokości  10.000 zł.

§ 4.  Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów    
        alkoholowych kwocie 55.190 zł. i wydatki na realizację gminnego
        programu  profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
        w wysokości 53.590 zł. oraz na realizację gminnego programu
        przeciwdziałania  narkomanii w wysokości  1.600 zł.

§ 5.  1. Planowany deficyt  w kwocie  - 2.771.706 zł.  zostanie  sfinansowany
            kredytem i pożyczką.
        2. Przychody i rozchody  budżetu określono zgodnie z zał. Nr 3 do uchwały.

§ 6.  W budżecie tworzy się rezerwę  ogólną  w wysokości  103.175 zł.
                     
§ 7.  Określa się wykaz wydatków inwestycyjnych i majątkowych   
        realizowanych przez gminę w roku budżetowym  zgodnie z zał. Nr 4 do uchwały.
 
§ 8.  Określa się plan dochodów i wydatków rachunku dochodów własnych
         zgodnie z  zał. Nr 5 do uchwały. 
      
§ 9.  Określa się  plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony
        Środowiska w wysokości:
      a) przychody  13.037 zł.
      b) wydatki       13.037 zł. i zatwierdza się.
          zgodnie z zał. Nr 6 do uchwały.

§ 10. Do uchwały  budżetowej dołącza się:
         1. Plan dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji      
             rządowej odprowadzanych do budżetu państwa.
         2. Dochody i wydatki  związane z realizacją  zadań z zakresu administracji
             rządowej zleconych gminie ustawami.
           zgodnie z  zał. Nr 7 do uchwały.

§ 11. Ustala się limit zobowiązań z tytułu  zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 3.683.706 zł.
          z  tego na :
           1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu
              w kwocie 150.000 zł;
           2) finansowanie planowanego deficytu budżetu  w kwocie 2.771.706 zł;
           3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych
              pożyczek i kredytów w kwocie 762.000 zł.

§ 12.  Upoważnia się Wójta Gminy do:
       1)  zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego  w ciągu 
             roku  przejściowego deficytu budżetu do wysokości 150.000 zł;
       2) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,
       3) dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przeniesieniu
planowanych wydatków bieżących i osobowych w tym wydatków na wynagrodzenia,  pochodne między rozdziałami i paragrafami w ramach działu klasyfikacji budżetowej,
       4)  lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych
 w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

§ 13. Ustala się sumę 100.000 zł, do której Wójt może samodzielnie zaciągać
         zobowiązania.

§ 14. Upoważnia się kierowników jednostek  organizacyjnych do zaciągania   
         zobowiazań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest   
         niezbędna dla zapewnienia ciagłości działania jednostki i termin zapłaty 
         upływa w roku następnym.

§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
                                                     
§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z  mocą obowiązującą od dnia 01 stycznia 2007 r. wraz z załącznikami podlega  publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i  ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej oraz podaniu do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.  
      
                                                                                                                  
                                                                                 PRZEWODNICZĄCY  RADY  GMINY
                                                                                            /-/ Waldemar Banasiak